fredag 16. januar 2009

Foerstereis paa BETT


Dette er et enormt stort arrangement. Det visste jeg jo, men det er likevel mer overveldende enn jeg tenkte. For en nykommer har utfordringen vaert aa vise magemaal, og ikke opptre som "Larven Aldrimett". :-)
Jeg har deltatt paa noen seminarer, og droppet inn paa et par jeg ikke var paameldt paa. Det siste har vaert mest vellykket.
Mine inntrykk saa langt er at fortsatt er CD-rom aktuelt her. Overraskende nok.
Et hett tema jeg har moett ofte, er at alle skal ha tilgang til nettet - ogsaa hjemme. Kanskje fortsatt salg av cd-rom bl.a. har en sammenheng med det?
Jeg staar (og da mener jeg staar) naa i Internett-kafeen og skriver. Her er det gratis, men dermed er ogsaa koen voksende bak meg ... Innlegget denne gang maa derfor bli kort. Faar heller komme tilbake via pc-en paa hotellet.
Skal bare nevne det som jeg har opplevd som mest spennende og nyvinnende - nemlig Microsofts Surface. Jeg ble totalt hekta! Gaa inn og se videoen Oyvind har lagt ut - hvis du ikke har sett den allerede!!

3 kommentarer:

Berit sa...

Ulf
Jeg skjønner at du er ute etter en ny duppeditt. Hold deg på matta!
God helg!

Øyvind HS sa...

Ja det er meget merkelig at en messe om digitalt innhold i undervsininga ikke har mer fokus paa aa vaere online. Ogsaa er det papir over alt.

Anonym sa...

Skjønner at dere gjør de samme erfaringene hva gjelder engelsk skole og online-ressurser som Siri, Ola og jeg gjorde i Reading. For meg var det egentlig ingen forandringer i forhold til 2004! Men det som virkelig hadde utviklet seg var blant annet presentasjonen av innholdet. Det kan vi ta i teammøtet og ikke minst i Nettforum.
Tips Synnøve (og andre intersserte) - ta deg en tur i Applebutikken på RegantSteet ....oooohhh - der finner du helt sikkert en duppeditt. Der ligger også en fantastisk National Geografic store! Siri, Ola og jeg var innom.
God helg i London - my town.